whatsapp

מציאת תוכן לכנסים וימי עיון

בכל יום נערכים כנסים ועובדים רבים בעלי "טייטלים" ותפקידים שונים מוזמנים ללא מעט במהלך השנה. כשיש ריבוי כנסים, יש צורך ממשי בבידול הכנס אותו אתם מארגנים והפיכתו לאחד שיבלוט מעל השאר. איך עושים את זה? ובכן, בעזרת התוכן, הליבה של ההתכנסות.

 

יום של כנס הוא יום די מתיש אם נודה על האמת. במהלכו, נמצאים המוזמנים רוב היום בתוך אולם ההרצאות, מקשיבים ולומדים. מטרת הכנס היא להעשיר ולכן, אם לא ניגש לתוכן כראוי, המטרה עלולה להתפספס והאורחים עלולים להרגיש שהם בזבזו את זמנם וגרוע יותר, שמישהו אחר בזבז להם אותו.

 

ישנה חשיבות מכרעת במציאת תוכן מעניין, שונה מהרגיל, כזה שחושב מחוץ לקופסה, שמוסיף פלפל להרצאות, בשביל לשמור את המוזמנים היקרים עד תום הכנס, ולהעניק להם תחושת רווח ממנו. כי בדרך כלל, לא תמיד כולם מתלהבים כל כך להגיע ואלה שמגיעים לפעמים גם יפרשו באמצע היום בשל שעמום וחוסר עניין. 

 

בשביל לייצר תוכן כזה, איכותי, שיתן את הטון, שיהדהד בראשם של המוזמנים, יש צורך בשיתוף פעולה עם עולמות השיווק המגוונים.

 

יש מומחים גדולים בארגון כנסים והתאמת התוכן שנמצאים בתוך החברות וזה אכן בונוס רציני, אבל אם אתם לא כאלה, דעו לכם שלגייס חברה, או גוף מוכר בתחום השיווק שידע להביא את המרצים הטובים ביותר, לקבוע את התכנים המעניינים ביותר, להעלות רעיונות מפתיעים שיפתיעו גם את הקהל- זה פשוט מאסט.

 

"במהלך השנים, שמנו לב שההרצאות נהיות קצרות יותר ויותר עם הזמן" מספרת רויטל יוחנן, מנהלת המחלקה העסקית במרכז הכנסים והאירועים. "לדוגמה, אם לפני 5-10 שנים הייתם מגיעים לכנס ושומעים הרצאה בת שעה ומעלה ברצף, היום זה ממש הפוך. היום אפילו מרצים שמגיעים במיוחד מחו''ל ירצו במשך עשרים דקות בלבד, או יהיו חלק מ5 מרצים שנבחרו ליצוק תוכן לכנס, לתת את השואו בזמן קצר בשביל להשאיר טעם של עוד".

 

זו בדיוק הסיבה שחשוב לשים דגש על התוכן, ולהפוך אותו למעניין, לענייני, עם הרצאות קצרות וקולעות, ועם לוח זמנים צפוף. "כיום גם מאוד מקובל לשלב בעיקר לקראת סיום הכנס, גם מופעי בידור" ממליצה יוחנן. "זה עוזר למשוך קהל ולגרום לו לרצות להשאר עד סוף הכנס, כך האורח מעשיר את הידע שלו ובמקביל, גם נהנה תוך כדי הלמידה. אלה ממש שתי ציפורים במכה. הטרנד הזה עוזר למשוך קהלים קרבים לכנסים, ומומלץ לאמצו בחום".